Öngondoskodás

A hónap reklámja: mikor egy rögbicsapat letarolja a fél várost

2017. április 10. 16:18 - blomqvist

Az új-zélandi All Blacks rögbicsapat nagydarab játékosai esnek neki békésen sétáló japán járókelőknek, nőket tepernek le a földre, és egy mit sem sejtő irodistát rúgnak fejbe labdával. Reklámot látunk, nem is akármilyet, de mit akarnak eladni ezzel az ámokfutással?

all_blacks_aig_rugby.JPG

A reklám végén kiderül, hogy az All Blackset az amerikai AIG biztosító támogatja, és ők forgatták ezt a kisfilmet a japán piacnak szánva. Ha láttál már biztosítási reklámot, akkor tudod, hogy az általában nem ilyen. Ahogy Woody Allen mondta a Szerelem és halál c. filmjében:

„Vannak rosszabb dolgok a halálnál. Ha töltötted már az estédet biztosítási ügynökkel, akkor pontosan tudod, miről beszélek.”

A hagyományos biztosítási reklámok pont ilyenek: unalmasak és humortalanok. Mind hasonló recept alapján készül: lágy zene kíséretében mutatnak végtelen csöpögős képsorokat a család tagjairól, hogy aztán a reklám végén cselekvésre szólítson egy orrhangú narrátor.

Na, ez a reklám nem ilyen:

Hosszú a felvezetés, de aztán kiderül, hogy nem ok nélkül zaklatják a békés japánokat a nagyra nőtt új-zélandi sportolók, hanem őrangyalként mentik meg őket a mindenhol ott leselkedő veszélyektől.

A készítőknek volt öniróniájuk, és ez szimpatikus. Tudták, hogy a rögbi agresszív sportként él a köztudatban, és erre építve akciódús, izgalmas képsorokat tudtak forgatni. Kellően figyelemfelkeltő, ha egy csapat rögbis ész nélkül kezd el úgy viselkedni egy város közepén, mintha éppen meccsen lenne.

A biztosítási reklám egy morbid műfaj, így egy Végső állomásba illő montázs keretében kiderül, hogy a balesetek bizony mindennaposak. A hangulatot feldobja, hogy a végén a rögbis csapatkapitányt épp egy kisfiú dönti le a lábáról. Az üzenet egyértelmű: védelemre mindenkinek szüksége van.

2011-ben egyébként George Clooney is beugrott egy norvég reklámba:

Az újdonsült menyasszonyt maga (az ekkor még nőtlen) Clooney ébreszti a nászéjszaka után.

 „Valakinek bejön az élet. Mindenki más okosabban teszi, ha elkezd félretenni” 

– írják ki a végén. Vagyis a DnB bank szerint akinek nincs sugar daddy-je, az kezdjen öngondoskodni.

Na, hát ehhez hasonló ötletes és figyelemfelkeltő reklámokból szívesen látnánk többet.

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ongondoskodas.blog.hu/api/trackback/id/tr6612414989

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása