Az új-zélandi All Blacks rögbicsapat nagydarab játékosai esnek neki békésen sétáló japán járókelőknek, nőket tepernek le a földre, és egy mit sem sejtő irodistát rúgnak fejbe labdával. Reklámot látunk, nem is akármilyet, de mit akarnak eladni ezzel az ámokfutással?
A reklám végén kiderül, hogy az All Blackset az amerikai AIG biztosító támogatja, és ők forgatták ezt a kisfilmet a japán piacnak szánva. Ha láttál már biztosítási reklámot, akkor tudod, hogy az általában nem ilyen. Ahogy Woody Allen mondta a Szerelem és halál c. filmjében:
„Vannak rosszabb dolgok a halálnál. Ha töltötted már az estédet biztosítási ügynökkel, akkor pontosan tudod, miről beszélek.”
A hagyományos biztosítási reklámok pont ilyenek: unalmasak és humortalanok. Mind hasonló recept alapján készül: lágy zene kíséretében mutatnak végtelen csöpögős képsorokat a család tagjairól, hogy aztán a reklám végén cselekvésre szólítson egy orrhangú narrátor.
Na, ez a reklám nem ilyen:
Hosszú a felvezetés, de aztán kiderül, hogy nem ok nélkül zaklatják a békés japánokat a nagyra nőtt új-zélandi sportolók, hanem őrangyalként mentik meg őket a mindenhol ott leselkedő veszélyektől.
A készítőknek volt öniróniájuk, és ez szimpatikus. Tudták, hogy a rögbi agresszív sportként él a köztudatban, és erre építve akciódús, izgalmas képsorokat tudtak forgatni. Kellően figyelemfelkeltő, ha egy csapat rögbis ész nélkül kezd el úgy viselkedni egy város közepén, mintha éppen meccsen lenne.
A biztosítási reklám egy morbid műfaj, így egy Végső állomásba illő montázs keretében kiderül, hogy a balesetek bizony mindennaposak. A hangulatot feldobja, hogy a végén a rögbis csapatkapitányt épp egy kisfiú dönti le a lábáról. Az üzenet egyértelmű: védelemre mindenkinek szüksége van.
2011-ben egyébként George Clooney is beugrott egy norvég reklámba:
Az újdonsült menyasszonyt maga (az ekkor még nőtlen) Clooney ébreszti a nászéjszaka után.
„Valakinek bejön az élet. Mindenki más okosabban teszi, ha elkezd félretenni”
– írják ki a végén. Vagyis a DnB bank szerint akinek nincs sugar daddy-je, az kezdjen öngondoskodni.
Na, hát ehhez hasonló ötletes és figyelemfelkeltő reklámokból szívesen látnánk többet.