Öngondoskodás

Többet költ, aki akciós kuponokkal vásárol

2017. április 06. 15:31 - blomqvist

Megkezdődött idén is a tavaszi Glamour-napok, az ország egyik legnépszerűbb kuponfelhasználós bevásárlási programja, ami ezúttal is 20 vagy akár 50%-os kedvezményt kínál az egyes boltok és márkák termékeiből. Ezzel azért elég jól jársz, nem? Nem feltétlen, sőt.

rsz_shutterstock_99076997.jpg

Aki kuponokkal megy vásárolni, az általában nemhogy spórol, de még többet is költ, mint kupon nélkül tette volna. Hogy lehetséges ez? Azzal a tudattal mész vásárolni, hogy spórolni fogsz, és jó üzletet csinálsz, hogy ez az üzlet még a hülyének is megéri, és hogy szinte kirabolod az üzleteket ilyen jó ajánlattal. Valójában besétálsz a boltok marketingcsapdájába, és ők járnak túl a te eszeden, miközben sztárbefektetőnek érzed magad.

A kupon maga a reklám

A kupon önmagában egy értéktelen papírfecni. Nekiesel a magazin lapjainak, kivágod kisollóval, majd vásárláskor átadod a kissé megviselt kupont, és rögtön ki is dobják a szemétbe. Mi értelme ennek? Látszólag semmi. Viszont amíg a kuponokat vagdosod, olyan termékek akciójáról is tudomást szerzel, amiket előtte nem is ismertél.

Rávesz, hogy bemenj a boltba

Az akciók miatt több üzletbe is bemész, mint egyébként szoktál. Kimutatott tény, hogy minél több időt töltesz el egy boltban, annál több mindent veszel. És hát nyilván soha semmi nem ott van, ahol annak a helye lenne, vagy ahol múlt héten volt. Mire megtalálod a kinézett ruhadarabot, már vettél három másikat, hiszen olyan jó árban van minden!

Spóroltam, tehát többet költhetek

Nem elégszel meg azzal, hogy olcsóbban vehettél meg valamit. Úgy érzed, ebből a „rengeteg” megspórolt pénzből igazán kijár neked még egy-két árucikk. Mint amikor diétás az ebéded, ezért egy jó adag somlói galuskával jutalmazod magad. Végső soron tehát még rosszabbul jártál, mint egyébként.

rsz_shutterstock_343979471.jpg

Le fogsz maradni életed üzletéről

Az akciók általában korlátozott időre szólnak, és természetesen minden csak a készlet erejéig tart, a készlet pedig szűkös, vásárlóból viszont sok van. Úgy érzed, kifutsz az időből, és ha most nem, akkor talán sosem kötsz ilyen jó üzletet. Az időkorlát nyomást helyez rád, és emiatt kevésbé hozol racionális döntéseket.

A nagy számok bűvöletében

20%, 30%, 40%, 50%. Milyen jól néznek ki leírva is. Mivel csak arányokat fejeznek ki, a valós értékük lehet, hogy nem is olyan sok, de te máris úgy érzed, hogy jó üzletet kötöttél. Lehet, hogy megveszel egy prémium terméket, amit egyébként soha, pedig akciósan sem olcsóbb, mint amennyit amúgy rászánnál. A „kettőt fizet, hármat vihet” kedvezmény valójában ugyanaz, mintha 25-30%-os akciót írnának ki külön-külön a termékekre, csakhogy te veszel hármat olyanból, amiből lehet, hogy egy is elég lenne.

Érdemes előre tervezni

A vásárlással önmagában nincs baj. Valakinek kellemes időtöltés, valakinek szükséges rossz, de akárhogy is legyen, egy a fontos: ne költs ész nélkül kuponnal sem. Mielőtt elindulnál a legközelebbi plázába, gondolkozz el még otthon, hideg fejjel, hogy mi az, amire tényleg szükséged van. Ha megveszed akciósan azt, ami kell, remek. De próbálj megállni ezen a ponton, vagy legalább ne hidd azt, hogy spórolsz, miközben pont az ellenkezőjét csinálod.

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ongondoskodas.blog.hu/api/trackback/id/tr5912405983

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása